Measurement ID چیست؟
توی مقاله فعالسازی و نصب گوگل آنالیتیکس ۴ گفتیم که برای اینکه داده توی گوگل آنالیتیکس نمایش داده بشه باید از Measurement ID استفاده کنیم.
در واقع با همین Measurement ID مشخص میشه که داده های مربوط به تعاملات کاربر داخل سایتتون توسط کدوم دیتا استریمی توی گوگل آنالیتیکس نمایش داده میشه.
گوگل خودش ۳ نوع دیتا استریم در نظر گرفته که برای track کردن سایت، اپلیکیشن اندروید و آی او اس میتونیم براساس پلتفرممون ازش استفاده کنیم که ما برای استریم داده های سایت از نسخه وب استفاده میکنیم و Measurement ID چیزی شبیه G-XXXXXXX هست.
نحوه پیدا کردن Measurement ID در گوگل آنالیتیکس
ممکنه که قبلا گوگل آنالیتیکس ۴ (GA4) ایجاد شده ولی میخواید با استفاده از تگ منیجر کار فعالسازی گوگل آنالیتیکس رو انجام بدید که توی این مرحله کافیه مراحل زیر رو طی کنید.
مرحله ۱: وارد بخش ادمین گوگل آنالیتیکس بشید.
کافیه از سمت چپ سایت اون بخش پایین روی admin بزنید.
مرحله ۲: در بخش property گزینه Data Streams رو انتخاب کنید.
مرحله ۳ : استریم مورد نظر رو انتخاب کنید.
هم میتونید توی همین بخش All همهی Data Stream ها رو مشاهده کنید و یا گزینه web رو بزنید و استریم مورد نظر رو انتخاب کنید.
حال شما میتونید Measurement ID رو ببینید.
فرق بین Measurement ID و Property ID چیست؟
این سوالیه که خیلی از افراد می پرسن، در واقع همون طور که توضیح داده شد Measurement ID یک شناسه برای اینکه مشخص کنه هر کدوم از جریان های داده که به دلیل تعاملات کاربر روی سایت انجام میشه و به گوگل آنالیتیکس ارسال میشه توسط کدام دیتا استریمی انجام میشه.
توی هر پراپرتی Property ما میتونیم که ۵۰ تا دیتا استریم اضافه کنیم مثلا ما توی یک پراپرتی میتونیم یک دیتا استریم برای نسخه PWA، یکی برای اپلیکیشن اندروید و یکی هم برای بلاگ داشته باشیم که هرکدام جریان های داده ی بخصوصی رو دارن به گوگل آنالیتیکس ارسال میکنن.
توی این مقاله سعی شد که سوالات پرتکرار مربوط به Measurement ID و Property رو مورد بررسی قرار بدیم.
درصورتیکه سوالی براتون پیش اومد میتونید توی کامنت از ما بپرسید که بتونیم کمکتون کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید